Ahogy kértétek, mutatom mi alapján készülök az óráimra. Idén rávettem magam, hogy kigyűjtsem a különböző területekre fejlesztési ötleteket. Így amikor összeállítom az óratervet, akkor csak felcsapom a füzetemet és kiírom. Nem kell egyszerre több könyvet forgatnom.
Bár tudom, hogy ezeket szakemberként tanultuk, de nekem segít az, hogy ha valamit kiírok és újra látom a dolgokat. Ismétlés a tudás anyja 🙂 Ötleteket egyébként ebben és ebben a bejegyzésben is olvashattok.
Az összegyűjtés picit több időt vett igénybe, de megérte, mert így pillanatok alatt van ötletem ahhoz, hogy mit fogok a következő órán tanítani. Jobban átlátom, előre látom a dolgokat. Az első rész a grafomotoros, vizuális észlelés és a vizuomotoros koordináció fejlesztési ötleteiből áll.
Több esetben csak egy-egy szót írtam, így látom, hogy mi a téma és a sorrend. Ha ez megvan legalább, akkor már könnyebb rákeresni Pinteresten. Illetve összevonom őket, pl. az íráselemek tanításakor egy kis varrással/termény ragasztással is színesítem az órát és vezetem be az új témát.
Könyvajánló, amelyeket e területek fejlesztéséhez szívesen ajánlok:
Rosta Katalin (szerk.): Színezd ki… és rajzolj te is!
Kocsis Lászlóné, Rosta Katalin: Ez volnék én?
Kelédi Lászlóné: Íráselemek gyakorlása
Valamint a következő játékok hasznosak ehhez a témakörhöz, vagyis amiket én használok:
LÜK táblák+füzetek:
Tér-irány gyakorlatok
Nézz körül!
Logico táblák:
Nyomkövetés
Játék a formákkal
Alakzatok
Társasjátékok:
Békás játék
Billy Biber – Hódos játék (érdemes a Vaterán, Jófogáson körülnézni)
Horgászjáték
Egyensúlyozó játék
Rengeteg játék érhető el a témában! Érdemes a Vaterán vagy a Jófogáson körülnézni, sok társasjáték jóval olcsóbban beszerezhető onnan. Ti milyen játékot ajánlanátok?
Az ötleteket a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakmai, Szakszolgálati és Közművelődési Intézet: Fejlesztő tervek gyűjteménye alapján gyűjtöttem össze.