A terápia kezdetén fontosnak tartom, hogy a gyerekek megismerkedjenek a beszédhangok ejtésével, azt vizuálisan is képesek legyenek felismerni, differenciálni. Ehhez készítettem „hangos” macikat. Ezek a macik (nagyban) a magánhangzókat ejtik, azok ajakállását láthatják a gyerkőcök.
Így játszottuk mi:
- mindenki elmondta, hogy milyen hangot ejtő maci van nála,
- a gyerekek kaptak a kezükbe 1-2 macit és amelyik hangot hallották, annak a medvének kellett a magasba emelkednie (ezt lehet úgy is, hogy nem a kezükben van, hanem a sokaságból kell kiválasztaniuk),
- ugyanezt hang nélkül is, tisztán csak az ajakállásra kell figyelni,
- mássalhangzókkal egybekötve mondjuk ki a magánhangzókat. Melyik maci hangja volt hallható? (pl. mú, lá stb.)
Haladó:
- az előző feladatot rövidebb, majd hosszabb szavakkal is lehet játszani (pl. só, lát, csibe stb.)
- a földre helyeztük a képeket, mindenki becsukja a szemét, kivéve a csoportból egy valaki, aki a vadász. Elviszi a macit, miután kinyitották a szemüket a többiek, ki kell találniuk melyik hang/medve tűnt el.