A Pinteresten szembe jött velem néhány képes feladatlap.

Eszembe jutott, hogy a héten ez legyen a téma. Megpróbálom minden korosztálynál felhasználni. Lássuk, hogyan is hasznosíthatóak:

  • Egyszerű képmegnevezés, amellyel gyakoroltatom a balról jobbra haladást, fejlesztem a szókincsaktivizációt, ami fontos az olvasás tanulás előtt.
  • Vizuális memória fejlesztés: „Jegyezd meg az első sorban látható képeket!”
  • Téri helyzet felismerés: „Milyen képek vannak az első/utolsó stb. sorban/oszlopban. Melyik kép van a 3. sor 4. karikájában?”(Bonyolultnak hangzik igaz? Az is, pedig az iskolában ez mindennapos feladat)
  • Fonológiai tudatosság fejlesztése: „Melyik képre gondolok?” Lehet szótagolva/csak első vagy utolsó szótagot mondani/titkos nyelven: csak magánhangzókat mondani és így kell kitalálni a képeket.
  • „Szótagold le az első/utolsó stb. sor/oszlop képeit!” Ugyancsak fonológiai tudatosság és térbeli helyzet felismerés fejlesztés. Ilyenkor történnek a nagy felismerések, hogy mi is az a sor vagy oszlop?!
  • Verbális memória fejlesztés: meghallgatja mely képek neveit mondom, 2-3-4-5 képet (egyénfüggő), majd azokra kell korongot raknia. Ez esetben persze vizuálisan is segítünk, ha csak tényleg a hallásra szeretnénk támaszkodni, akkor takarjuk le a feladatlapot!
  • A nagyobbakkal is hasonlót játszhatunk, mint az utóbbi. Leírom nekik a kép nevéből csak a magánhangzókat vagy csak a mássalhangzókat, így kell kiegészíteniük a szavakat.
  • Aztán a gyors képfelismerés, én mondom, ő mutatja gyorsan, nagyon gyorsan! 🙂
  • Kiválasztott képet körül kell írni és így kitalálni. Fejlesztjük vele a szókincset, a fogalmazási képességet, mert természetesen nem csak én írok körbe, hanem a gyerkőc is.

És képzeljétek, ha csak 2-3 játékot játszunk ezekből már majdnem el is ment az óra fele. Persze én oda-vissza játszom, nem csak nekik kell keresni, hanem nekem is. A gyerkőc is élvezi, hogy most ő a főnök, ráadásul ezzel is tanul és rájön, hogy nem is olyan könnyű az én életem sem 😀

Jó játékot!

Fejleszt(Ő)