Hozzávalók:

  • nyomtató
  • olló
  • színes filctollak
  • lamináló fólia és gép

Elkészítés 30 perc. A végeredmény finom, friss, ropogós feladatlap, ami kb. 10 féle képpen tálalható.

😀 Egy receptleírás jutott eszembe erről a 30 perces jelenetről hétfőn. Történt ugyanis, hogy ennyi időm volt két óra között és gondoltam picit előre készülök a következő órákra. Így jött velem szembe a Pinteresten ez a katicás feladatlap. Nagyszerű! Gondoltam, az iránydifferenciáláshoz jó lesz. Aztán eszembe jutott még rengeteg felhasználási lehetősége.

Tehát amit én találtam ki — bővítsétek a listát hozzászólásban, adjunk ötleteket egymásnak 🙂 –:

  • Irány megnevezés, merre fordultak a katicák?
  • Több példányban nyomtattam ki, egyiket kiszíneztem, másikat fekete-fehéren hagytam. A színesek esetében jó szóaktivizációs feladat, ha a színeket kell megnevezniük a gyerekeknek, de ez az iránymegnevezésre is igaz.
  • Keresd a párját! Szétdaraboltam a kockákat.
  • Az egyik lapot csíkokra vágtam és fekete-fehérben hagytam. Így amellett, hogy a gyerkőcnek fel kell olvasnia merre állnak a katicák még meg is kell találnia a megfelelő sort, ami a párja.
  • Iskolásoknál: minden katicához rendeltem egy betűt. A betűket behelyettesítve kell felolvasni, majd leírni. Természetesen a kritikus betűket használtam: jobbra forduló katica b, balra forduló d, lefelé g, felfelé k. Készítettem egy 8×8-as négyzethálót, amibe beírhatták a betűket, de volt, aki füzetbe írta.
  • Iskolásokkal olyat is csináltunk, hogy én mondtam az irányt, nekik kellett a megfelelő betűt hozzárendelniük és leírniuk. Így tudatosultak az irányok és betűk.

Így hangolódunk mi a tavaszra 🙂