A napokban kezembe került a Pippo játék, na gondoltam elviszem az egyik iskolásomnak. Jól meg is mozgattam vele a vizuális észlelését és memóriáját (mert csak rövid ideig mutattam a kártyákat). Akkor eszembe is jutott, hogy ezt meg lehetne csinálni betűkkel is. Milyen jó kis automatizálás lenne.

Ma délután neki is ültem (amúgy ez is kb. fél óra volt) és elkészítettem, íme:

A kritikusabb betűket írtam rá, de ha van ötletetek, hogy még milyen betűkkel lehetne megcsinálni, akkor írjátok meg hozzászólásban és lehet, hogy sikerül el is készíteni 😉

Kiegészítés: többen kértétek, hogy írjam le hogy is kell játszani. Így néz ki az eredeti játék.

A kerettörténet az, hogy Pippo gazdának öt fajta állata van: tehén, kutya, macska, malac, ló. Ezek öt féle színben: piros, kék, sárga, zöld, lila. Pippo gazda mindig elveszít egy állatot és segíteni kell neki megtalálni.

Az egy állatot (jelen esetben betűt) tartalmazó kártyákat felfordítva ki kell tenni magunk elé. A négy állat/betű kártyát pedig egyesével mutatjuk a gyerkőcnek. Meg kell keresnie, hogy milyen szín és melyik állat/betű hiányzik a halmazból.

Remélem érthető voltam és sikerül így lejátszani. Ha mégsem, csak szóljatok! 😉