Amikor abból “főzünk”, ami van

Nagyon szeretem felhasználni az alap eszközöket különböző módokon.

Tegnap elővettem a Beszédlottó-t, pontosabban belőle a szókártyákat, és azzal gyakoroltunk az egyik kis tanítványommal.

Kezdetben (miután húzott egy kártyát és felolvasta, ami rajta volt) útvonalat kellett készítenie az asztalon, majd a bábukkal arra a szóra lépnie, amelyik nevét mondtam.

Lássuk hogyan?

  • csak magánhangzót mondtam a szóból
  • csak mássalhangzót mondtam a szóból
  • “Tegyél minden 2/3/4 szótagú szóra egy bábut”
  • körbeírtam a szót
  • mondatba fűztem a szót
  • “Arra a szóra tedd a bábut, amelyik a függöny szó fölött/alatt van” stb.

Számtalan lehetőség van. Beszédészlelést, olvasástechnikát, fonológiai tudatosságot, verbális memóriát, vizuális észlelést, téri tájékozódást fejlesztettünk.

Nektek még milyen ötlet jut eszetekbe?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük