Nagyon szeretem felhasználni az alap eszközöket különböző módokon.
Tegnap elővettem a Beszédlottó-t, pontosabban belőle a szókártyákat, és azzal gyakoroltunk az egyik kis tanítványommal.
Kezdetben (miután húzott egy kártyát és felolvasta, ami rajta volt) útvonalat kellett készítenie az asztalon, majd a bábukkal arra a szóra lépnie, amelyik nevét mondtam.
Lássuk hogyan?
- csak magánhangzót mondtam a szóból
- csak mássalhangzót mondtam a szóból
- „Tegyél minden 2/3/4 szótagú szóra egy bábut”
- körbeírtam a szót
- mondatba fűztem a szót
- „Arra a szóra tedd a bábut, amelyik a függöny szó fölött/alatt van” stb.
Számtalan lehetőség van. Beszédészlelést, olvasástechnikát, fonológiai tudatosságot, verbális memóriát, vizuális észlelést, téri tájékozódást fejlesztettünk.
Nektek még milyen ötlet jut eszetekbe?