Nagyon szeretem felhasználni az alap eszközöket különböző módokon.

Tegnap elővettem a Beszédlottó-t, pontosabban belőle a szókártyákat, és azzal gyakoroltunk az egyik kis tanítványommal.

Kezdetben (miután húzott egy kártyát és felolvasta, ami rajta volt) útvonalat kellett készítenie az asztalon, majd a bábukkal arra a szóra lépnie, amelyik nevét mondtam.

Lássuk hogyan?

  • csak magánhangzót mondtam a szóból
  • csak mássalhangzót mondtam a szóból
  • „Tegyél minden 2/3/4 szótagú szóra egy bábut”
  • körbeírtam a szót
  • mondatba fűztem a szót
  • „Arra a szóra tedd a bábut, amelyik a függöny szó fölött/alatt van” stb.

Számtalan lehetőség van. Beszédészlelést, olvasástechnikát, fonológiai tudatosságot, verbális memóriát, vizuális észlelést, téri tájékozódást fejlesztettünk.

Nektek még milyen ötlet jut eszetekbe?