Ezzel a játékkal sokat segíthetsz a gyermeked vizuális észlelésének, szerialitási képességének és akár a beszédészlelésének fejlődésében. Hogyan? Mutatom is!

Néhány kémcsőre és pompomokra lesz csak szükség, a kártyákon kívül. Én műanyag kémcsöveket használok, tovább használhatóak és biztonságosabbak is. Keresőbe írtam be és találtam rá erre a patikára, ahonnan lehet rendelni.

A szerialitás, más néven sorrendiség – többek között – a beszédünkben, majd az olvasás, írás elsajátítás során is nagyon fontos. Természetesen a vizuális és a motoros szerialitás ugyanolyan fontos az olvasás, írás során. Ebben a játékban ezeknek a területeknek a fejlesztését kombináljuk.

  • Nulladik lépésként (ha nehezen mennek az egyeztetések síkból térbe) először a kártyán helyezze el a gyermek a pompomokat, így tudatosítva és átmenetet képezve a síkból térbe való sorrendiség gyakorlásában.
  • A legegyszerűbb módja, hogy a gyermek húz egy kártyát, és az azon található sorrendben helyezi el a kémcsőbe a pompomokat. Amint sikerült érdemes meg is neveztetni a színeket, ami nem csak a vizuális, de a (beszéd)motoros sorrendiséget is fejleszti.
  • Lehetőség van emlékezetből is elhelyezni a pamacsokat a kémcsőbe. Ekkor a rövid távú memóriát is fejlesztjük.
  • Következő nehezítés: Miután a gyermek húz egy kártyát, azt nem nézheti meg. A felnőtt sorolja fel hangosan, hogy milyen színű golyók kerüljenek a csőbe egymás után. Nemcsak memória fejlesztő hatása van, hanem auditív észlelés és auditív szerialitás is (mert az sem mindegy, hogy azt mondjuk pók vagy kóp. Bizony így is fejlődik a beszédészlelés!)

Szerintem még több lehetőség van ebben az egyszerű játékban. A szem-kéz koordináció is fejlődik általa, de ha például csipesszel teszik bele a gyerekek a pompomokat a kémcsőbe, akkor a kéz izomzata is erősödik 😉

Ti hogy fogjátok használni? Mi jut még eszetekbe?

Julcsi