A Katicainvázó játék mintájára készítettem egy őszi, faleveles lapot. Ezt láthattátok már az Instagram storykban. Most pedig jöjjön a letölthető lap és néhány ötlet a felhasználásához!
🍂 Nevezd meg, melyik irányba száll a levél!
🍂 Színezd ki irányok szerint a leveleket (lefelé szálló piros, felfelé szálló narancssárga stb.)!
🍂 Két dobókocka segítségével keressük meg a leveleket! Az egyik dobókockával a sor számát dobjuk ki, a másikkal a levél sorszámát. Azt a levelet kell kiszínezni, amelyik a dobókockák általi megoldás.
🍂 Társítsatok minden irányhoz 1-1 feladatot, pl. a lefelé szálló levélnél dobbantani kell, a jobbra fordulónál csettinteni, a balra fordulónál a térdre csapni stb. Így kell „végigmondani” a sort. Én artikulációs gyakorlathoz is használtam.
🍂 Az egyik lapot csíkokra vágtam és fekete-fehérben hagytam. Így amellett, hogy a gyerkőcnek fel kell olvasnia merre állnak a katicák még meg is kell találnia a megfelelő sort, ami a párja.
🍂 Iskolásokkal betűgyakorlásra is használható. Húz egy csíkot a szétvágott lapok közül és a levél irányának megfelelő betűt kell leírnia sorban. Természetesen előbb tisztázzuk, hogy melyik levél milyen betűt takar: a lefelé néző p, a jobbra néző b, a balra néző d, a fölfelé néző levél pedig t betű.
🍂 Válassz ki egy sort (akár dobókockával is el lehet dönteni melyik sorral dolgozzunk), ezután adjunk egy utasítást, pl. „Csak azt színezd ki, amelyik fölfelé néz!” VAGY „Csak azokat színezd ki, amik nem néznek lefelé!”
Ez a lap fejleszti a vizuális észlelést, vizuális diszkriminációt, a memóriát, az auditív figyelmet, az irányfelismerést, a logikát, a beszédészlelést, a beszédértést és sok minden mást is.
Főként 5-7 éveseknek ajánlom. Természetesen a betűs feladatot már inkább 2 osztály végétől javaslom.
Nektek milyen felhasználási lehetőségek jutottak még eszetekbe?
Julcsi