Vasárnap az órákra készülve ráakadtam egy autós kirakóra az interneten. Mivel már javában tavasz van és ezzel a témakörrel foglalkozunk a gyerekekkel az oviban, gondoltam miért ne készítenék tavaszi kirakót például virágokból:

Tegnap be is vittem a foglalkozásra és meglepődve tapasztaltam, hogy azoknak a gyerekeknek nehézséget okoz a kirakása, akikről nem is gondoltam volna! És ez fordítva is igaz, az a gyermek, aki pedig sok nehézséggel küzd, pikk-pakk összerakta a képet.
A közös munka pedig… hát őszintén szólva nagy-nagy probléma! A gyerekek nehezen várják ki a másikat, rögtön saját maguk előtt kezdik megoldani a feladatot, hiába mondtam, hogy ez csak akkor fog elkészülni, ha együtt rakják össze a képeket. Nehezen értették meg, hogy össze kell dolgozniuk. Egymás kezéből kapták ki az elemeket, türelmetlenek voltak. Tehát kiemelném, hogy a közös kirakózás nagyon jól fejleszti a türelmet, a sorban haladást és a csapatmunkát (is)!

Mit is csináltunk miután kiraktuk?

  • Elővarázsoltunk egy robotot, aki robotnyelven mondta a virágok neveit és ki kellett találni, hogy melyikre gondol. Pl. nár-cisz
  • A második körben a robot fáradt és kezdett lemerülni, így egyre lassabban, egyre nagyobb szünetekkel mondta a szótagokat, végül teljesen lemerült.
  • Aztán jött a tündér, aki újjá tudja éleszteni a robotot, viszont csak tündér nyelven beszél, így nevezi meg a virágokat. Pl. á-i=nárcisz
  • Végül feléledt a robot, de annyira bepörgött, hogy nagyon gyorsan beszélt, sőt visszafelé! Vajon mit mond? Pl. cisz-nár=nárcisz

Az utóbbit meglepően ügyesen felismerték a gyerkőcök, igaz rengeteg szótagolós feladatot végeztünk már. Nagyon fejlesszük a fonológiai tudatosságot, egyre közelebb van az az iskola 🙂 Sőt, egy-két elsősnek is nagy szüksége van még erre, úgyhogy ott is jól hasznosítható.
Úgy gondoltam, hogy ilyen típusú feladatot máskor is viszek be, ezért készítettem még tojásos kirakót is, húsvét közeledtével:
Jó munkát!
Fejleszt(Ő)