Katicainvázió

Hozzávalók:

  • nyomtató
  • olló
  • színes filctollak
  • lamináló fólia és gép

Elkészítés 30 perc. A végeredmény finom, friss, ropogós feladatlap, ami kb. 10 féle képpen tálalható.

😀 Egy receptleírás jutott eszembe erről a 30 perces jelenetről hétfőn. Történt ugyanis, hogy ennyi időm volt két óra között és gondoltam picit előre készülök a következő órákra. Így jött velem szembe a Pinteresten ez a katicás feladatlap. Nagyszerű! Gondoltam, az iránydifferenciáláshoz jó lesz. Aztán eszembe jutott még rengeteg felhasználási lehetősége.

Tehát amit én találtam ki — bővítsétek a listát hozzászólásban, adjunk ötleteket egymásnak 🙂 –:

  • Irány megnevezés, merre fordultak a katicák?
  • Több példányban nyomtattam ki, egyiket kiszíneztem, másikat fekete-fehéren hagytam. A színesek esetében jó szóaktivizációs feladat, ha a színeket kell megnevezniük a gyerekeknek, de ez az iránymegnevezésre is igaz.
  • Keresd a párját! Szétdaraboltam a kockákat.
  • Az egyik lapot csíkokra vágtam és fekete-fehérben hagytam. Így amellett, hogy a gyerkőcnek fel kell olvasnia merre állnak a katicák még meg is kell találnia a megfelelő sort, ami a párja.
  • Iskolásoknál: minden katicához rendeltem egy betűt. A betűket behelyettesítve kell felolvasni, majd leírni. Természetesen a kritikus betűket használtam: jobbra forduló katica b, balra forduló d, lefelé g, felfelé k. Készítettem egy 8×8-as négyzethálót, amibe beírhatták a betűket, de volt, aki füzetbe írta.
  • Iskolásokkal olyat is csináltunk, hogy én mondtam az irányt, nekik kellett a megfelelő betűt hozzárendelniük és leírniuk. Így tudatosultak az irányok és betűk.

Így hangolódunk mi a tavaszra 🙂

2 Replies to “Katicainvázió

  1. Szuperek! Nekem a következők jutottak eszembe:
    – LASSAN elkezdem “olvasni” az egyik sort, eleinte inkább színekkel, amjd lehet az irányokkal is. A gyereknek meg kell találnia, melyik sort olvasom,, és kapcsolódjon be, minél hamarabb!
    – Egyik lap színes, másik szintén, de kettesével-hármasával feldarabolva. Keresd meg a darabok helyét a nagy lapon!
    – Ovisoknak a betű-hozzárendelés helyett egy-egy mozdulatot rendelek hozzá. Eleinte könnyűeket, pl: arra mutatok az ujjammal, amerre a katica néz. Később egyet bonyolultabbra váltok: ha felfelé néz a katica, tapsolj! Utána már kettőt: Ha lefelé néz koppints.. Stb.

    Na ma legyártom én is! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük